اسلام ناب--توحید کلمه

مبارزه، علم است(سخن کلیدی رهبری در دیدار خصوصی با دست اندرکاران خبرگزاری ایرنا در سال 73)

اسلام ناب--توحید کلمه

مبارزه، علم است(سخن کلیدی رهبری در دیدار خصوصی با دست اندرکاران خبرگزاری ایرنا در سال 73)

اسلام ناب--توحید کلمه
با سلام
کومونیست ها حرفهای بی ربط زیاد دارند،‌اما این یک جمله شان حرف درستی است که می گفتند:"مبارزه علم است." یعنی اول باید دوست و دشمن را درست شناخت، جبهه آنها را از هم تفکیک کرد،‌سپس مبارزه را آغاز کرد.(کلیدی ترین جمله رهبری در دیدار خصوصی با دست اندر کاران خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال 73)
برای تشریح جمله بالا که رهبری عزیز از کومونیست ها آن را نقل کرده و همچنین جهت تعریف فلسفه وجودی این وبلاگ اشاره می کنم به گفتار زیر از معظم له در سال 88:
اگر بصیرت نداشته باشید، دوست را نشناسید، دشمن را نشناسید، یک وقت می بینید که آتش توپخانه تبلیغات شما و گفت و شنود شما و عمل شما، به طرف یک قسمتی است که آنجا، دوستان مجتمع اند نه دشمنان
***
و اما درباره محتویات این وبلاگ و مقالات و مطالب آن باید این نکته را متذکر شوم کلیه مطالبی که در این سایت مشاهده می کنید قالبا با ذکر منابعی همراه شده اما اساس و شالوده همه شان مبتنی بر برداشت های شخصی و تحلیلهای شخصی خود این حقیر می باشد. و لذا باید عنایت داشته باشید مطالب و مقالات نگارش شده در این فضا، ابداً و اصلا به صورت کپی-پیست از سایت ها و کتب مختلف نیست و ذکر منبع در ذیل مطالب این وبلاگ برای این است تا بدانید جرقه نوشتن مقالات مذکور از کجا در ذهن این حقیر زده شده است، فقط همین!!!
شادی روح شهدا، امام شهدا، صلوات....
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۲ بهمن ۹۵، ۱۳:۲۴ - WATING MUSLIM
    ++++
  • ۲۷ دی ۹۵، ۱۰:۰۸ - منتظر ....
    ممنون
  • ۲۷ دی ۹۵، ۰۸:۰۲ - منتـــظر المـهـدی۳۱۳
    تشکر

*غالب کردن محتوای دین

اگر اسلام برای برخی از مسائل (جام فروشی ، بانکداری و سینما) که تولید غربی اند و محتوای فاسد دارند احکامی ندارد این نشان از گهنگی قواعد اسلام نیست زیرا این از آبرو و عزت اسلام است که در این مسائل نظر نداده است چون از اساس آن ها را حرام میداند به جز در شرایطی.

خود اینها باید از دل اسلام درآیند یا اینکه محتوای دینی را بر محتوای فعلی آن غالب کنیم.

*حرمت استفاده از تشکیلات پیچیده

این نوع اداره همراه با حجم بالای کاغذ بازی با اسلام بیگانه است . چون خرج بر بودجه تحمیل می کند مثل هدر دادن منابع و آنها را آزاد در اختیار بیگانگان قراردادن می باشد و اساسا حرام است.

*راز تقیه های ائمه

تقیه هایی که گاها ائمه در صحبت ها و نقل احادیث به کار می بستند برای حفظ جان خودشان نبوده است برای جلوگیری از قطع شدن ریشه دین بوده است            .

*وجوب مبارزه با نفاق

امام راحل در کتاب خود اشاره به حدیثی در کتاب تحف العقول می کنند به نقل از حسین علی که ایشان هم آن را از پدرشان نقل کرده بودند که حدیثی طویل است وحضرت علی در پایان این حدیث می گوید که چرا مردی را که به دروغ خود را حجت الهی می خواند (معاویه) تکذیب نکردید .

امام خمینی این منظور را می رساند که اظهار مخالفت دینی با منافقان یک نهی از منکر از طرف رهبری جامعه و فقها و واجب دینی محسوب می شود و هیچگاه مبارزه با منافقان و مخالفان معاند از عهده فقهایی که در جایگاه ولی فقیه نیستند خارج نیست (اما ممکن است زمانی مستقیما از عهده ولی جامعه بنا به مصالحی خارج باشد.).

* لزوم طرد آخوندهای درباری

امام راحل در بخش های پایانی کتاب خود در ذیل عنوانی با نام " آخوندهاى دربارى را طرد کنید" سخنی درباب روحانیونی می آورد که دنیا را به دین ترجیح داده اند در آنجا امام به صراحت می گوید:" باید جوانهاى ما عمامه اینها را بردارند. عمامه این آخوندهایى که به نام فقهاى اسلام، به اسم علماى اسلام، این طور مفسده در جامعه مسلمین ایجاد مى‏کنند باید برداشته شود.

من نمى‏دانم جوانهاى ما در ایران مرده‏اند؟ کجا هستند؟ ما که بودیم این طور نبود؟ چرا عمامه‏هاى اینها را بر نمى‏دارند؟ من نمى‏گویم بکشند؛ اینها قابل کشتن نیستند؛ لکن عمامه از سرشان بردارند. مردم موظف هستند، جوانهاى غیور ما در ایران موظف هستند که نگذارند این نوع آخوندها معمم در جوامع ظاهر شوند و با عمامه در بین مردم بیایند. لازم نیست آنها را خیلى کتک بزنند؛ لیکن عمامه‏هایشان را بردارند؛ نگذارند معمم ظاهر شوند. این لباس شریف است، نباید بر تن هر کسى باشد."

البته در آنجا منظور امام اختصاصا آخوندهای وابسته به دستگاهای جائر محمد رضا پهلوی است اما به طور کل باید دانست در حال حاضر در همین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز از این گونه آخوندها با چهره و ظاهری متفاوت و دین مدارانه و انقلاب گرایانه هستند که به دستگاهای جائر غربی چراغ سبز نشان می دهند.شناخت باطن منافقانه برخی از آنها حقا و انصافا دشوار است اما آنها را می توان در زمان قدرت و در اوج فتنه ها با شناسایی جنس تفکر طرفداران غالبشان شناخت چرا که ممکن است دسته هایی از مردم گه گداری اشتباها آنها را به عنوان دین مدارانی واقعی قبول کرده و به جرگه طرفدارانشان بشتابند.شناخت منافق از طریق شناخت طرفدارانش توصیه امیر مومنان بوده و هست.

در هر حال شناخت این دسته از روحانیون و تنگ گردن عرصه سیاسی بر ایشان و رسوا ساختن ایشان از اهداف کلیدی امام راحل قبل و بعد از انقلاب بود و این در درجه اول بر عهده ملت سپس خواص و نهایتا بر عهده ولی امر می باشد.

*اصلاح مقدس نماها

مطلب مهم دیگر اصلاح مقدس نماها بود که در اواخر کتاب امام تحت عنوان "اصلاح مقدس‏ نماها" به خوبی در باب آن بحث گشایی نموده است و از متن کتاب معلوم است امام چه قدر نسبت به آنها حساسیت داشت چرا که صراحتا گفته است:" این گونه افکار ابلهانه، که در ذهن بعضى وجود دارد، به استعمارگران و دولتهاى جائر کمک مى‏کند که وضع کشورهاى اسلامى را به همین صورت نگه دارند، و از نهضت اسلامى جلوگیرى کنند. اینها افکار جماعتى است که به مقدسین معروفند؛ و در حقیقت مقدس نما هستند نه مقدس. باید افکار آنها را اصلاح کنیم، و تکلیف خود را با آنها معلوم سازیم؛ چون اینها مانع اصلاحات و نهضت ما هستند و دست ما را بسته‏اند.

روزى مرحوم آقاى بروجردى ،مرحوم آقاى حجت‏، مرحوم آقاى صدر، مرحوم آقاى خوانسارى ، رضوان اللَّه علیهم، براى مذاکره در یک امر سیاسى در منزل ما جمع شده بودند به آنان عرض کردم که شما قبل از هر کار تکلیف این مقدس‏نماها را روشن کنید. با وجود آنها مثل این است که دشمن به شما حمله کرده، و یک نفر هم محکم دستهاى شما را گرفته باشد. اینهایى که اسمشان مقدسین است- نه مقدسین واقعى- و متوجه مفاسد و مصالح نیستند دستهاى شما را بسته‏اند. و اگر بخواهید کارى انجام بدهید، حکومتى را بگیرید، مجلسى را قبضه کنید که نگذارید این مفاسد واقع شود، آنها شما را در جامعه ضایع مى‏کنند. شما باید قبل از هر چیز فکرى براى آنها بکنید.

امروز جامعه مسلمین طورى شده که مقدسین ساختگى جلو نفوذ اسلام و مسلمین را مى‏گیرند، و به اسم اسلام به اسلام صدمه مى‏زنند. ریشه این جماعت، که در جامعه وجود دارد، در حوزه‏هاى روحانیت است. در حوزه‏هاى نجف و قم و مشهد و دیگر حوزه‏ها افرادى هستند که روحیه مقدس‏نمایى دارند؛ و از اینجا روحیه و افکار سوء خود را به نام اسلام در جامعه سرایت مى‏دهند. اینها هستند که اگر یک نفر پیدا شود بگوید بیایید زنده باشید، بیایید نگذارید ما زیر پرچم دیگران زندگى کنیم، نگذارید انگلیس و امریکا این قدر به ما تحمیل کنند، نگذارید اسرائیل این طور مسلمانان را فلج کند، با او مخالفت مى‏کنند.

این جماعت را ابتدا باید نصیحت و بیدار کرد. به آنها گفت مگر خطر را نمى‏بینید؟

مگر نمى‏بینید که اسرائیلیها دارند میزنند و میکشند و از بین می‏برند و انگلیس و امریکا هم به آنها کمک میکنند، و شما نشسته‏ اید تماشا میکنید. آخر شما باید بیدار شوید؛ به فکر علاج بدبختیهاى مردم باشید. مباحثه به تنهایى فایده ندارد؛ مسأله گفتن به تنهایى دردها را دوا نمى‏کند. در شرایطى که دارند اسلام را از بین مى‏برند، بساط اسلام را به هم مى‏ زنند، خاموش ننشینید"

قابل ذکر است از این روحانیون عابد که در امر سیاست کمترین و ضعیف ترین نقش را دارند امروز هم زیادند که با وارد نشدنشان در عرصه سیاسی و اجتماعی به بطن دین ضربه می زنند.

منبع،:چکیده ای تحلیلی از مطالب مهم ذکر نشده توسط اینجانب در وبلاگ اسلام ناب از کتاب ولایت فقیه امام راحل

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۱۶
سپهر راهی

فقه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی