اسلام ناب--توحید کلمه

مبارزه، علم است(سخن کلیدی رهبری در دیدار خصوصی با دست اندرکاران خبرگزاری ایرنا در سال 73)

اسلام ناب--توحید کلمه

مبارزه، علم است(سخن کلیدی رهبری در دیدار خصوصی با دست اندرکاران خبرگزاری ایرنا در سال 73)

اسلام ناب--توحید کلمه
با سلام
کومونیست ها حرفهای بی ربط زیاد دارند،‌اما این یک جمله شان حرف درستی است که می گفتند:"مبارزه علم است." یعنی اول باید دوست و دشمن را درست شناخت، جبهه آنها را از هم تفکیک کرد،‌سپس مبارزه را آغاز کرد.(کلیدی ترین جمله رهبری در دیدار خصوصی با دست اندر کاران خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال 73)
برای تشریح جمله بالا که رهبری عزیز از کومونیست ها آن را نقل کرده و همچنین جهت تعریف فلسفه وجودی این وبلاگ اشاره می کنم به گفتار زیر از معظم له در سال 88:
اگر بصیرت نداشته باشید، دوست را نشناسید، دشمن را نشناسید، یک وقت می بینید که آتش توپخانه تبلیغات شما و گفت و شنود شما و عمل شما، به طرف یک قسمتی است که آنجا، دوستان مجتمع اند نه دشمنان
***
و اما درباره محتویات این وبلاگ و مقالات و مطالب آن باید این نکته را متذکر شوم کلیه مطالبی که در این سایت مشاهده می کنید قالبا با ذکر منابعی همراه شده اما اساس و شالوده همه شان مبتنی بر برداشت های شخصی و تحلیلهای شخصی خود این حقیر می باشد. و لذا باید عنایت داشته باشید مطالب و مقالات نگارش شده در این فضا، ابداً و اصلا به صورت کپی-پیست از سایت ها و کتب مختلف نیست و ذکر منبع در ذیل مطالب این وبلاگ برای این است تا بدانید جرقه نوشتن مقالات مذکور از کجا در ذهن این حقیر زده شده است، فقط همین!!!
شادی روح شهدا، امام شهدا، صلوات....
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۲ بهمن ۹۵، ۱۳:۲۴ - WATING MUSLIM
    ++++
  • ۲۷ دی ۹۵، ۱۰:۰۸ - منتظر ....
    ممنون
  • ۲۷ دی ۹۵، ۰۸:۰۲ - منتـــظر المـهـدی۳۱۳
    تشکر
۰۱ شهریور ۹۴ ، ۰۷:۰۰

نفاق و ما ادراک نفاق؟

*مقدمه

نفاق در لغت عرب به مفهوم لانه ای است که یک در اصلی و یک در مخفی دارد. این لانه مخصوص نوعی از موجودات است. هنگامی که اهالی لانه از وجود دشمن احساس خطر کنند از در مخفی برای خروج و عبور و مرورها استفاده می کنند...

*مقدمه

نفاق در لغت عرب به مفهوم لانه ای است که یک در اصلی و یک در مخفی دارد. این لانه مخصوص نوعی از موجودات است. هنگامی که اهالی لانه از وجود دشمن احساس خطر کنند از در مخفی برای خروج و عبور و مرورها استفاده می کنند. لذا دشمن هر اندازه هم که نزدیک در اصلی کمین کند شاهد خروج هیچ عضوی از اهالی لانه نخواهد بود و در صورتی که مدتی طولانی کمین کند در حقیقت وقت بسیار طولانی را برای شکار تلف کرده است. در واقع آن جانوران، با خروج از در مخفی، هم او را سردم گم کرده و هم وقت او را تلف می کنند.

*گفتار

اهل نفاق در همه طول تاریخ ادیان به همین نحو عمل کرده است. اگر موضع گیری ها، شعارها و عناوین ظاهرا دینی ایشان را هم ردیف همان در اصلی در نظر بگیریم بلاشک نیات حقیقی و انگیزه های درونی ایشان، همسنگ در مخفی خواهد بود.

علاوه بر این اهل نفاق هیچگاه متمرکز در یک دسته بندی و گروه نبوده اند اگر عصر حاضر را اصل و ملاک قرار دهیم، امروز اهل نفاق در دسته بندی های سیاسی و متفاوتی ظاهر شده اند. نکته ای که باید به آن دقت داشت این است که علی رقم این دسته بندی ها همه انها در دو مسئله با هم تشابه عمل دارند: الف) حرص کسب قدرت ب)تکاپو برای حفظ منافع اقتصادی. لذا شاید در مقام نظر، خلاف این را شاهد باشیم، -فرضاً شاهد موضع گیری های تند ایشان علیه یکدیگر باشیم- اما باید بدانیم حقیقت اعتقادی و عملی ایشان در برهه هایی از تاریخ که تصمیم به اتحادی استراتژیک با یکدیگر می گیرند، مشخص می شود. نمونه تاریخی جالب و بسیار آموزنده آن، جنگ احزاب در صدر اسلام است. علی رقم همه تظاهرهای اهل نفاق بر اختلافات نظریشان با یکدیگر، دشمن مشترک، همیشه تاریخ مایه اتحاد و نمایانگر هویت واقعی ایشان بوده است. از این منظر نباید فریب ظاهرسازی ها و مواضع بعضاً انقلابی احزاب و برخی جریانات و شخصیت های حاضر در صحنه سیاسی جمهوری اسلامی را نیز خورد. عناوین مقدسی مانند «...گرایی» یا «حزب ... اسلامی» و... –که مانند موضع گیری های ظاهری اعضای این جریانات حکم همان در اصلی را دارند-نباید به هیچ وجه مانع فهم و درک صحیح ماهیت برخی جریانات سیاسی شود، بماند که برخی جریانات حتی نام مقدسی هم برای خود انتخاب نکرده اند اما در هر صورت بعضا موضع گیری هایی انقلاب دارند یا حتی ممکن است لباس دین را به تن داشته باشند (در کسوت روحانیت باشند) -که همه اینها باعث انحراف افکار عمومی می شود-. به عنوان نکته آخر، برخی جریانات جبهه نفاق به ندرت موضع گیری انقلابی می گیرند و در حقیقت تنها بنا به منافع و شرایط خاص مبادرت به اقدامی می کنند اما اکثریت این جبهه مواضع همیشه انقلابی دارند اما در جنس عمل با آن اقلیت (که به ندرت موضع گیری انقلابی دارند) شباهت دارند. فلذا درجه نقاق این دسته دوم بیشتر و تشخیص نیات اصلی و انگیزه ای واقعی ایشان نیز سخت تر و دشوارتر  و حتی در اکثر مواقع برای بیشتر نخبگان مذهبی ناممکن است. برای همین ممکن است انقلابی تلقی و فرض شوند.

*گفتار آخر

از همه بحث های گفته شده که بگذریم مسئله باقیمانده، بحث بر چگونگی تشخیص نفاق دسته دوم (اکثریت) است. در این زمینه توجه به اتحادهای استراتژیک آنها با اقلیت در عمل یا در مقام موضع گیری های خاص سیاسی، بهترین شاخص است. به این صورت که هرگاه اکثریت مذکور، در موضع گیری ها یا اقداماتی خاص علیه یک جریان –همانطور که قبلا نیز حین بحث ماهیت شناسی جبهه نفاق در بخش «گفتار» گفته شد- یا در تشکیل یک ائتلاف یا حتی در تشکیل یک دولت با آن اقلیت (که به ندرت موضع گیری انقلابی دارند)، هم صدا و با اپوزوسیون و معاندین خارجی، همنوا شدند، باید آن همنوایی را اصل و مبنای ایدئولوژیکی و فکری ایشان قرار داد. با این روش شناسایی، هیچگاه فریب ظاهرسازی ها یا مقدس نمایی هایی جبهه نفاق را –هرچند تشخیص نفاقشان دشوار باشد- نمی خوریم.

دقت لازم و تشخیص صحیح و به موقعِ این همنوایی نیز بحث سیاسیِ مفصل و پیچیده ای می طلبد که به جهت مسائل روانشناختی و جامعه شناختی پیچیده آن، در این مقال نمی گنجد.

نگارش فوق تنظیم شده است بر اساس تحلیل تلفیقی شخص نویسنده از:
 الف) حوادث سیاسی سطح کشور
ب) سخنان «حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان» پیرامون «فتنه های آخرالزمان»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی