اسلام ناب--توحید کلمه

مبارزه، علم است(سخن کلیدی رهبری در دیدار خصوصی با دست اندرکاران خبرگزاری ایرنا در سال 73)

اسلام ناب--توحید کلمه

مبارزه، علم است(سخن کلیدی رهبری در دیدار خصوصی با دست اندرکاران خبرگزاری ایرنا در سال 73)

اسلام ناب--توحید کلمه
با سلام
کومونیست ها حرفهای بی ربط زیاد دارند،‌اما این یک جمله شان حرف درستی است که می گفتند:"مبارزه علم است." یعنی اول باید دوست و دشمن را درست شناخت، جبهه آنها را از هم تفکیک کرد،‌سپس مبارزه را آغاز کرد.(کلیدی ترین جمله رهبری در دیدار خصوصی با دست اندر کاران خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال 73)
برای تشریح جمله بالا که رهبری عزیز از کومونیست ها آن را نقل کرده و همچنین جهت تعریف فلسفه وجودی این وبلاگ اشاره می کنم به گفتار زیر از معظم له در سال 88:
اگر بصیرت نداشته باشید، دوست را نشناسید، دشمن را نشناسید، یک وقت می بینید که آتش توپخانه تبلیغات شما و گفت و شنود شما و عمل شما، به طرف یک قسمتی است که آنجا، دوستان مجتمع اند نه دشمنان
***
و اما درباره محتویات این وبلاگ و مقالات و مطالب آن باید این نکته را متذکر شوم کلیه مطالبی که در این سایت مشاهده می کنید قالبا با ذکر منابعی همراه شده اما اساس و شالوده همه شان مبتنی بر برداشت های شخصی و تحلیلهای شخصی خود این حقیر می باشد. و لذا باید عنایت داشته باشید مطالب و مقالات نگارش شده در این فضا، ابداً و اصلا به صورت کپی-پیست از سایت ها و کتب مختلف نیست و ذکر منبع در ذیل مطالب این وبلاگ برای این است تا بدانید جرقه نوشتن مقالات مذکور از کجا در ذهن این حقیر زده شده است، فقط همین!!!
شادی روح شهدا، امام شهدا، صلوات....
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۸ ارديبهشت ۹۶، ۱۲:۰۹ - شاهین ام
    تشکر
  • ۱۲ بهمن ۹۵، ۱۳:۲۴ - WATING MUSLIM
    ++++
  • ۲۷ دی ۹۵، ۱۰:۰۸ - منتظر ....
    ممنون
  • ۲۷ دی ۹۵، ۰۸:۰۲ - منتـــظر المـهـدی۳۱۳
    تشکر

اثبات احراز منصب قضاوت بر فقها

عمر بن حنظله می گوید در مورد دو نفر از شیعیان که در موردی با هم اختلاف کرده بودند و نزد قاضی حکومتی تشکیلات بنی العباس رفته بودند از امام صادق سوال کردم گفتند:حتی اگر حق بر یکی از ایشان ثابت باشد و قاضی هم به همان حکم دهد استفاده صاحب حق از حقش حرام است چون خدا فرموده است به طاغوت کافر شوید.

پرسیدم چه باید کنند؟گفتند:گفتند باید نگاه کنند ببینند از بین شما شیعیان چه کسی حدیث ما را روایت کرده و در حلال و حرام ما مطالعه و صاحب نظر و احکام و قوانین ما را شناخته است (فقها) بایستی او را قاضی گیرند زیرا که من او را حاکم بر شما قرار دادم .

یعنی مردم برای بررسی حقوق خود ناگزیراز مراجعه به فقهای اسلام اند.

این حکم سیاسی اسلام است.1-بسته شدن دستگاه قضات جائران 2-بسته شدن این تشکیلات عریض و طویل دادگستری که جز ایجاد زحمت فراوان برای مردم کاری صورت نمی دهد 3-باز شدن راه به سوی حکم خالص ائمه هدی و کسانی که از طرف ایشان  اجازه قضاوت و حکومت دارند.

بنابرین فقهای قاضی منصوبان از طرف امام اند.

شروط کلی عهده گیرنده منصب قضاوت در زمان غیبت (چه کلی ماننند غیبت فعلی امام عصر و چه مکانی  ) معصوم

(بر اساس حدیثی که ذیل عنوان قبل ذکر شد)1-ناقل حدیث 2-آگاه به حلال و حرام و قوانین و احکام دین

نقل حدیث به مفهوم بازگویی آن نیست مفهوم ،دریافت جامع از مجموعه احادیث ، جمع آنها و همین طور روابط آنهاست برای کاربرد آنها در موضوعات مختلفه.یعنی با تمسک به احادیث ثقه گوناگون برای موضوعات مختلف حکم صادر کند.

امام ششم در شرایطی بودند که همه گونه تحت نظر و محاصره بودند اما آن حدیث را گفته اند اما نه برای زمان خودشان ،قاضی نصب کرده اند ، نه برای زمان خودشان چون این کارکار بیهوده و لغوی است اگر تنها برای زمان غیبت خود حکم داده باشند پس تکلیف ما در زمان غیبت بقیه ائمه چه می شود؟

لذاست که می گوییم ایشان طرح سیاسی اسلام را مطرح کرده اند.

با وجود چنین تکالیف اجرایی و قضایی سنگین برای فقها نتیجه این می شود که مسئله گویی تنها وظیفه ایشان نیست.

اگر نبی مکرم اسلام علی را به عنوان تنها مسئله گو و مرجع مسائل شرعیه بعد از خودشان به مردم معرفی می کردهیچ مخالفتی با علی بن ابیطالب صورت نمی گرفت ولی ایشان علی را به عنوان وصی خود معرفی کرد.

عدم لزوم فقیه بودن زیر مجموعه دستگاه اجرا

بحثی کلیدی این است که چرا اگر قضات دوران ائمه حاکم فقیه بوده اند مجریان زیر مجموعه دستگاه اجرا غالبا فقیه نبوده اند بحث این است که احکام کلی را فقیه حاکم می دهد و مجری ملزم به اجرای آن است و اگر خبطی کند مشخص است. اما قضا حکم میدهند باید حتما فقیه باشند تا حکم اسلامی بدهند و بعد به مرحله اجرا برسد.

منبع:چکیده ای تحلیلی از برخی قسمتهای کتاب ولایت فقیه امام خمینی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۱۶
سپهر راهی

فقها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی