اسلام ناب--توحید کلمه

مبارزه، علم است(سخن کلیدی رهبری در دیدار خصوصی با دست اندرکاران خبرگزاری ایرنا در سال 73)

اسلام ناب--توحید کلمه

مبارزه، علم است(سخن کلیدی رهبری در دیدار خصوصی با دست اندرکاران خبرگزاری ایرنا در سال 73)

اسلام ناب--توحید کلمه
با سلام
کومونیست ها حرفهای بی ربط زیاد دارند،‌اما این یک جمله شان حرف درستی است که می گفتند:"مبارزه علم است." یعنی اول باید دوست و دشمن را درست شناخت، جبهه آنها را از هم تفکیک کرد،‌سپس مبارزه را آغاز کرد.(کلیدی ترین جمله رهبری در دیدار خصوصی با دست اندر کاران خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال 73)
برای تشریح جمله بالا که رهبری عزیز از کومونیست ها آن را نقل کرده و همچنین جهت تعریف فلسفه وجودی این وبلاگ اشاره می کنم به گفتار زیر از معظم له در سال 88:
اگر بصیرت نداشته باشید، دوست را نشناسید، دشمن را نشناسید، یک وقت می بینید که آتش توپخانه تبلیغات شما و گفت و شنود شما و عمل شما، به طرف یک قسمتی است که آنجا، دوستان مجتمع اند نه دشمنان
***
و اما درباره محتویات این وبلاگ و مقالات و مطالب آن باید این نکته را متذکر شوم کلیه مطالبی که در این سایت مشاهده می کنید قالبا با ذکر منابعی همراه شده اما اساس و شالوده همه شان مبتنی بر برداشت های شخصی و تحلیلهای شخصی خود این حقیر می باشد. و لذا باید عنایت داشته باشید مطالب و مقالات نگارش شده در این فضا، ابداً و اصلا به صورت کپی-پیست از سایت ها و کتب مختلف نیست و ذکر منبع در ذیل مطالب این وبلاگ برای این است تا بدانید جرقه نوشتن مقالات مذکور از کجا در ذهن این حقیر زده شده است، فقط همین!!!
شادی روح شهدا، امام شهدا، صلوات....
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۲ بهمن ۹۵، ۱۳:۲۴ - WATING MUSLIM
    ++++
  • ۲۷ دی ۹۵، ۱۰:۰۸ - منتظر ....
    ممنون
  • ۲۷ دی ۹۵، ۰۸:۰۲ - منتـــظر المـهـدی۳۱۳
    تشکر

قضات باید از بین فقها انتخاب شوند

قضات باید از بین فقها انتخاب شوند و انتصاب آن هم با فقیه است البته بر سر این اختلاف نظر وجود دارد اما همه فقها بر سر اینکه باید یک فقیه جایگاه قضاوت را اشغال کند متفق القول اند.

شروط اصلی اشغال منصب قضاوت

پیامبر اکرم فرمودند: از دادرسی و قضاوت بپرهیزید که این فقط برای زعیمی است که عالم به قضاوت (قوانین الهی) و عادل در میان امت است که این منصب برای پیامبراست یا وصی او.

پس از منظر نبی مکرم اسلام سه شرط اصلی و کلی باید برای یک فرد باشد تا بتواند قضاوت را بر عهده گیرد:

1-عدالت 2-علم به قوانین 3-رسالت یا وصایت

تنها کسانی که غیر از ائمه و نبی مکرم عالم به قوانین الهی اند تنها و تنها فقها هستند.این از ضروریات فقه است و در آن خلافی نیست.

منظور از اطاعت کردن، تبعیت همه جانبه است

حجت بودن یعنی اینکه از جانب فلانی اختیار تام برای اجرای امور دارد.فقها از طرف امام حجت بر مردم اند همه امور و تمامی کارهای مسلمین به ایشان واگذار شده است.

آن آیه از قرآن که گفته است از خدا و رسول و اوالامر اطاعت کنید منظورش از آوردن دو قسم دیگر(رسول و اوالامر) این نیست که اگر رسول و اوالامر گفتند نماز بخوانید ،نماز بخوانید این که دستور مستقیم خداست که اگر اطلعت از رسول در همین حد بود نیازی به آوردن دو قسم دیگر(رسول و اوالامر) نبود .منظور آیه اطاعت از همه اوامر رسول و اولوالامراست غیر آنچه مستقیما خدا به مومنان تکلیف کرده است.

منظور مسائل حقوقی یا دیگر مسائلی است که حکم در مورد آنها مستقیم به نبی وحی نشده است ولی لوازم حکم کردن در باب آنها به صورت وحی به دست نبی رسیده است.

منبع:چکیده ای تحلیلی از برخی قسمتهای کتاب ولایت فقیه امام خمینی


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۱۶
سپهر راهی

فقها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی